Wednesday, March 29, 2006

Een beetje cultuur opsnuiven is nooit slecht...

Deze week hebben we nog maar eens een beruchte projectweek: "kunstproject".

Twee weken geleden ben ik naar "under my Skin" gaan kijken. Het was een voorstelling in een oud Zwembad ergens tegen Vorst. Het is best wel een aanrader: je maakt deel uit van de voorstelling. Je wandelt zogezegd door het menselijke lichaam. Maar alles is heel visueel voorgesteld.

Vorige week donderdag, ben ik naar een voorstelling in Bozar geweest... London Symphoniette of zoiets... te lang en niet mijn smaak! Het dansen vond ik wel nog knap. Jammer genoeg wat dat maar één derde van de volledige voorstelling.

Gisteren zijn we naar de Munt gegaan. MOOOOOI!
Je voelt jezelf bijna een tijdsprong maken als je in de zaal binnenkomt (ook al stamt ze uit 1850 ongeveer).

Normaal gezien mochten we morgen naar een voorstelling gaan kijken. De opera: 'de Barbier van Sevilla'. Maar het gaat jammer genoeg niet door.

Gelukkig was de rondleiding op zich al zeker de moeite. De coulissen is gewoonweg een wirwar vna hoekje, kantjes en deuren. En die luchter... prachtig prachtig. Moet ik dringend eens een replica van op de kop tikken--> komt wel van pas als ik alleen ga wonen in mijn kasteel;)

De befaamde rode stoeltjes, gouden versieringen, de loges,....

How I wished I could be a singer!:) Het lijkt heerlijk om een deel van de opera uit te maken...

No comments: