Wednesday, May 10, 2006

film

Vandaag laatste dag stage gehad.
Anderhalve week heb ik in het vijfde leerjaar lesgegeven (en af en toe ook aan het zesde).
Doodmoe was ik als ik aan mijn stage begon en kan je geloven dat het nu niet beter is?:).

Ik heb in tegenstelling tot de eerste keer in die school best wel genoten van de stage. Voor de allereerste keer kreeg ik zelfs zin om te gaan werken (wie had dat ooit gedacht).

OM 11.50 ging de bel, ik nam afscheid van de kindjes (zucht... dat is toch altijd weer moeilijk) en pakte mijn spulletjes. Als tractatie besloot ik even in de videotheek te stoppen;)

Een uurtje later nestelde ik mij The Chronicles of Narnia in de zetel. Eerst bekeek ik de reclame die voor de film stond. Allemaal reclame voor disneyfilms. Eén van de laatste trailers was die van 'eight below'.


Eight Below is een typische disneyfilm. Baasje moet zijn sledehonden achterlaten en denkt ze de volgende dag terug te komen oppikken. Plots steekt er een storm op en het is te gevaarlijk om naar dat gebied terug te vliegen. Het baasje zweert zijn honden te redden. Dit alles wordt verteld door die typische begeleidende trailerstem.
Toen kwam er zoiets als: " a family trying to find their way home..." en dan... geloof het of niet... door het tekort aan slaap van de voorbije dagen, de opluchting,... kreeg ik een brok in mijn keel:)

Hoe idioot, ik was helemaal geomotioneerd door en trailer van een film die ik nooit gezien heb.
Mijn hoed af voor disney:d


The Chronicles was best wel entertainend: wat heeft Liam Neeson trouwens een mooie stem!
De fantasie deed mij even weer een kind voelen: ergens diep van binnen wenste ik toch ook nog dat ik een geheim land zou ontdekken en bevrijden:)
De faun Tumnus was absoluut mijn favoriete figuur... Zaaaaaaaalig hoe hij wegdook voor de kleine Lucy. Dit moet fantastisch zijn om met kinderen naar te kijken!

Kortom: best wel een aanrader voor een saaie avond (of dag). And you will wish you were one of them!

No comments: